Torskgratäng


Dagens middag 5,5p/portion

Torskgratäng 4 port!


300gr torsk
1 förp hummer eller räksoppa
1dl lättmjölk+ 4dl vatten
ca 750gr potatis
ca 2 dl lättmjölk
1 ägg
salt & vitpeppar
1 tsk olja
1dl räkor

Gör soppan enligt förpackningen men med vatten & mjölk. Skala & koka potatisen. Tag elvisp & mosa de kokta potatisarna med visparna, tillsätt ägget mjölken & smaka av med salt & peppar. Lägg moset eller spritsa i en smord ungsfast form, som en krans. Lägg torskblocket i mitten häll över soppan & ställ in i ugnen ca 20-30 min i 225 grader. När gratängen är klar, lägg på räkor, sparris & körsbärstomater.



Denna gratäng var riktigt god, kan verkligen rekommenderas!

Kommentarer
Postat av: caroline

vad kul att du gillar vårt hus.. det gör vi med så det känns trisst att vi ska sälja! men vi behöver ett större hus!



ser att du börjat med viktväktarna, själv börjar jag ett viktminstningsprogram på korpen om två veckor! kram c

2009-01-23 @ 00:36:10
URL: http://tankaripite.blogg.se/
Postat av: Stina och Eric

Hej! =)



Tack så mycket! =) Jasså du hade också en blogg, vad roligt! Allt väl med dig/er då? Vad roligt att vv funkar för dig! Kram!

2009-01-23 @ 22:48:29
URL: http://stinarisberg.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad duktig du är Jessica! Jag ska hålla alla mina tummar för dej!:) kramar /Anna

2009-01-25 @ 12:41:54
URL: http://annaejk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0